אתגר האימוג'י הגדול – בדקו את עצמכם

אתגר האימוג'י הגדול – בדקו את עצמכם

אתמול ישבתי מאחורי גבה של בתי בת ה-12, בעת שהתכתבה בוואטסאפ. תחסכו לי את ההרצאה על חדירה לפרטיות, אני כתבתי אותה. מדובר בשטח ציבורי, אז הצצתי לה. בתי הייתה שקועה בשיחה מעניינת דווקא, המלצות על סדרות בטלוויזיה (טוב בכל זאת היא הבת שלי)… אבל היה שם משהו מוזר – השיחה התנהלה תוך חילופי אימוג'ים וכמעט שלא כללה מילים. ודווקא היה שם דיון שלם, כולל ויכוח על אחת הסדרות.

הרגשתי כך (אני חושבת):  

 

אחד האתגרים הגדולים בכתיבת תסריט הוא לפענח את המצב הרגשי של כל דמות ולהצליח להעביר אותו לצופים במדויק. האם כל מה שאנחנו זקוקים לו זה אינדקס אימוג'י? ישר הקרנתי לעצמי בראש לקט סצנות קלאסיות מסרטים מפורסמים, שבמקום ראשי השחקנים יש אימוג'ים, שמשתנים ע"פ הרגשות של הדמויות, למשל:

 

You had me at hello

Houston, we have a problem

Frankly, my dear, I don’t give a damn

 

This is the beginning of a beautiful friendship 

 

צחוק צחוק, אותי זה הטריד – איך כותבים "מהססת" באימוג'י? איך כותבים "בכנות"? איך יודעים שהדמות עדיין כועסת, אבל כבר רוצה להתפייס? איך נדע שהיא מסתירה משהו?

בכלל, אחד הדברים שמבדילים כתיבת תסריט מכל כתיבה אחרת הוא שבכתיבת תסריט חייבים למצוא ביטוי חיצוני לרגשות וקונפליקטים פנימיים. בניגוד לספר או לבמה, על המסך אין פרשנות. אם על המסך גבר רואה אישה ומתרגש, אנחנו כצופים לא נדע אם הוא מתרגש כי היא מצאה חן בעיניו, או אם זו אחותו האובדת או אקסית. צריך יהיה למצוא דרך לספר לנו את זה (בדיאלוג, במשחק, בקול או דרך התמונה).

תסריטאות מסקרנת אתכם? הצטרפו לאחת הסדנאות שלי:

בעייני לכל אדם באשר הוא, אבל לכותבים בפרט חשוב לדעת לזהות את מגוון הרגשות שאנחנו נתקלים בהם, מעבר לאופציות הדיפולט: שמח/עצוב/כועס/מופתע. זה חשוב לחיים וחשוב לכתיבה.

אז לקחתי את הבת שלי לשיחה על החשיבות של מילים ורגשות, ולפי הפרצוף שלה כנראה השתמשתי בקצת יותר מידי מילים… אבל אני חושבת שהיא הפנימה.

ועכשיו לאתגר:

אני מאתגרת אתכם לנסות למשך שבוע לא להוסיף אימוג'ים לשום דבר שאתם כותבים. נסו לנסח בדיוק איך אתם מרגישים ב…מילים!

מבטיחה לכם שאחר כך תרגישו לפחות ככה:

 

הצעד הבא - מצטרפים לסדנת התסריטאות שלי:

שתפו את הכתבה הזו

כתיבת תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם. חובה למלא כתובת מייל ושם.