שינויי רגשות ומצברוח בסצנה

אני מתה על הסתיו – אולי כי יש תחושה של התחדשות, אולי הזיכרון של סתיו בילדותי בירושלים, כשהמילים "אוויר הרים צלול כיין" הופכות למשהו מאד מוחשי, ואולי זה כי נולדתי בסתיו.
הבעיה היא שהוא תמיד מגיע גם עם סוג של בלוז, דיכדוך סתווי.
אז לכבוד הסתיו, על יופיו ודכדוכו, הפוסט הזה הוא על שינויי מצברוח ורגשות בסצנה. כמו בחילופי עונות השנה, גם בכל סצנה כדאי שיהיה שינוי של רגשות ומצבי רוח.


אריק אדסון, פרופ' לתסריטאות (כן יש דבר כזה..) שכתב את הספר  ."The Story Solution: 23 Actions All Great Heroes Must Take" חילק את כל הרגשות האנושיים לארבעה סוגי רגש שמקדמים תסריט (כלומר מעודדים פעולה וקונפליקט):

כמובן שבתוך כל רגש כזה קיימים עוד הרבה תתי-רגשות, למשל "פחד" כולל גם את הרגשות: חשש, יראה, היסוס ועוד.
לפי אריק אדסון כשדמות נכנסת לסצנה היא צריכה להרגיש אחד מתוך ארבעת הרגשות האלה, אבל כשהיא יוצאת מהסצנה, היא צריכה להרגיש את אחד משלושת הרגשות הנותרים.
למשל אם הדמות נכנסת לסצנה כשהיא כועסת, היא תצא ממנה כשהיא עצובה או שמחה או מפוחדת.

המטרה היא, כמובן, להבטיח שינוי בסצנה ובכך להביא לקידום העלילה.
נסו את זה על סצנות בטלוויזיה, או בקולנוע. נחמד, לא?
הנה הטבלה מתוך הספר:

שיתוף ב facebook

 טיפים מגניבים, מחשבות על תסריטאות ועדכונים חמים בדרך אליכם!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply