משחק הסביבון: תרגילי כתיבה לחנוכה

חנוכה זה חג של ילדים, של זכרונות ילדות. חלוקת סופגניות בבית הספר, שירים בגן עם כתר ונר על הראש, מטבעות שוקולד עבשים, ריח של טיגון, משחק אסור באש…
ולכן הפעם, לכבוד חנוכה, אנחנו נחזור להיות ילדים ונשחק עם הסביבון למען כמה תרגילי כתיבה חשובים.

משחק הסביבון

הוראות המשחק:
1. בחרו דמות מרעיון שיש לכםן לתסריט או סתם דמות שבא לכםן לספר עליה.
2. סובבו סביבון.
3. בצעו את התרגילים הבאים ע"פ האות שיצאה לכםן.
4. אם יצאה שוב אותה האות, אפשר לעבוד על דמות אחרת.

תרגילים לפי האות שהגרלתםן:

נ- נס
כתבו מהו הנס שלו זקוקה הדמות?
חשבו מנקודת המבט של הדמות, מה היא הייתה מבקשת לו יכלה לבקש משאלה אחת בלבד?
זה יכול לעזור לנו למצוא את הרצון הספציפי של הדמות,
וגם – אולי לרמוז לנו מה הדמות הזו צריכה ללמוד.
למשל: אם הדמות הייתה רוצה שיקרה נס והיא תהיה הילדה הכי יפה בכיתה כדי שהחתיך השכבתי יתאהב בה (יצאה לי סדרת נוער…)
אנחנו נבין שהרצון שלה הוא שהחתיך הנ"ל יתאהב בה,
אבל גם נבין שמה שהיא צריכה ללמוד זה לאהוב את עצמה כמו שהיא, כי כשתאהב את עצמה יוכלו אחרים להתאהב בה.
עוד על איפה קורים ניסים בתסריט אפשר לקרוא כאן

ג- גבול
לכולנו יש גבולות, מה אנחנו מרשיםות לעצמנו לעשות ומה לא. זה תלוי בביטחון, במעמד ובערכי המוסר. אבל בשביל שינוי צריך לפרוץ גבולות, או לפחות לבדוק אותם ממש מקרוב. ובתסריט אנחנו שואפים לשינוי שהדמות תעבור, משהו שהיא תלמד בדרך.
אז כתבו מהם הגבולות האדומים של הדמותשלך, מה היא לעולם לא תעשה?
ומה יהיה הגבול שהיא תאלץ לעבור בתסריט?
ולא פחות חשוב מזה – מה יהיה המחיר שהיא עלולה לשלם על כך?
למשל, אם הדמות שלי ישרה כמו סרגל ולא מוכנה לעבור על החוק, מה יקרה לה כשהיא תאלץ לעבור עליו? מה היא תסכן ואיך היא תסתבך?

ה- הוק
כתבו מהו ההוק של הדמות שלך?
הוק הוא משהו שתופס אותך בלי יכולת לשחרר, כמו וו, או קרס (כמו של קפטן הוק). ה"הוק" של הדמות זה אותו הדבר באישיותה שיתפוס את הצופיםות ויגרום להםן לרצות לראות עוד מהדמות הזו. כדי ליצור הוק כזה לדמות אנחנו צריכים להפוך אותה לייחודית, כזו שלא נראתה עדיין בסרטים וסדרות אחרות.
למשל, וונדסדיי אדמס – נערה מתבגרת שעוברת מה שכל נערה מתבגרת עוברת (בעיות חברתיות, אהבה ראשונה, מרד בהורים), רק שהיא ספציפית חובבת מוות ועינויים ויש לה חוש הומור מושחז, או המפקדת, שכמו כל מפקדת מתמודדת עם הצוות שלה, הטירונים שהיא אחראית עליהם, העמיתים והמפקדים שלה, אבל שהיא גם הקצינה שהכי לא מתאימה לתפקיד פיקודי עלי אדמות. או טניה מהלוטוס הלבן, שהיא אשה עשירה ובודדה כמו שראינו בהרבה תסריטים, אבל אשה כל כך אבודה, חסרת מודעות, תמימה וקורעת מצחוק – שכמוה לא ראינו.

פ- פחד
כתבו מה הפחד הכי גדול של הדמות?
פחד של דמות זה מכרה זהב תסריטאי. אם נדע בדיוק ממה הדמות שלנו הכי מפחדת, נוכל לדעת בדיוק מה המכשול שנעמיד מולה בשיא, או בכלל בתסריט.
ממה טניה הכי מפחדת? שינצלו אותה בגלל כספה
ממה וונדסדי אדאמס הכי מפחדת? מלהיקשר לאנשים
ממה נועה המפקדת הכי מפחדת? מלהיכשל בתפקידה

ומה הפחד הכי גדול שלי? לאכול יותר מידי סופגניות.
שיהיה חג שמח ומהנה!

 טיפים מגניבים, מחשבות על תסריטאות ועדכונים חמים בדרך אליכם!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply

 טיפים מגניבים, מחשבות על תסריטאות ועדכונים חמים בדרך אליכם!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
× איך אפשר לעזור?
דילוג לתוכן