איך לכתוב 'דף דמויות' טוב, למרות שאני לא מתה על המסמך הזה.

תארו לעצמכם שמישהי רוצה לספר לכם על הרעיון המעולה שלה לסדרה. איזו גירסה עדיפה?

גרסה 1

שני, 25, וורקוהולית שסוף סוף מקבלת את הקידום בעבודה שהיא מאד אוהבת. היא נשואה לאיתי, אהוב ליבה ומגלה שהיא בהריון.
אהרון, 65, אבא של שני, נווד תמהוני שמטייל בארץ ולא ברור ממה הוא מתפרנס.
מורן, 42, הבוסית של שני, אם חד הורית לשני ילדים, יזמית נמרצת שלא מפסידה יום בעבודה. היא מאמינה בשני ודוחפת אותה איתה לצמרת.
איתי, 33, בן זוגה של שני. הוא מרוויח יפה כעורך דין ומאד רוצה משפחה, כי לו לא הייתה ומאמין ששני צריכה לטפל בתינוק פול טיים בשנים הראשונות. 

גרסה 2

כששני, 25, מגלה שהיא בהריון היא לא יודעת אם לצחוק או לבכות. בדיוק הודיעו לה שהיא מועמדת לתפקיד מטורף בעבודה, משהו שהיא חלמה עליו. היא רוצה משפחה, אבל לא דחוף לה כמו שדחוף לבן זוגה האהוב, איתי, 33. איתי די גידל את עצמו וסבל מזה מאד. לכן הוא היה רוצה ששני תשקיע את כולה בהריון ובגידול הילד, הוא יחסוך ממנה כל דאגה כלכלית, זה עליו. אחרי שהילדים יגדלו קצת הוא הבטיח לה שהם יתחלפו והיא תוכל להשקיע בקריירה והוא ייקח צעד אחורה. אבל כל הדברים קורים לשני דווקא עכשיו ומורן, 42, הבוסית שלה, שמעולם לא החסירה יום בעבודה, לא מוכנה לחכות. שני צריכה להחליט מה היא רוצה – להפוך לאמא במשרה מלאה או לכבוש עם מורן את הצמרת. לשני אין עזרה, אמא שלה נפטרה והיחיד שהיא יכולה להיעזר בו הוא אביה, אהרון, 65, נווד שמסתובב בארץ בלי טלפון או יומן ולא ברור ממה הוא מתפרנס.  

רשימת דמויות עם המאפיינים שלהן, הידועה כ'דף דמויות', היא בעיניי הדרך הכי פחות מעניינת לספר על דמות או על הסדרה שלכםן.
כשיש רשימה של דמויות אני מתבלבלת ומאבדת ריכוז.
ספרו לי סיפור – אני פה.
אז כששואלים אותי איך להציג את הדמויות בסדרה, אני תמיד מציעה לעשות זאת תוך כדי הסיפור (כמו באופציה השנייה למעלה).
עם זאת, לפעמים מבקשים 'דף דמויות' כחלק ממסמכי ההגשה ואז אין ברירה.
'דף דמויות' הוא מסמך הגשה שבו יש רשימה של 3-5 דמויות ראשיות, על כל אחת מהן פסקה קצרצרה (3-6 משפטים), ואולי על עוד 2-3 דמויות משניות (משפט או שניים לכל אחת).

מה רצוי לכתוב על דמות ב'דף דמויות'?

  1. שם הדמות (מודגש) וגיל.
  2. תיאור קצרצר וספציפי שנותן תמונה בראש:
    נמוך וחייכן/ פרועת שיער ומבט סקרני/ לבושה בקפידה עם קוקו שנראה מתוח מדי. 
    וותרו על צבע עיניים, שיער או גובה, אלא אם הם ממש יוצאי דופן/חשובים.
  3. מי הדמות לפני שהסיפור מתחיל, איפה הפצע שלה ואיך זה משפיע על אופייה.
    "מאז שאמה נפטרה שני למדה להסתדר לבד, היא שאפתנית ועצמאית, וקשה לה לסמוך על אחרים."
  4. הקונפליקט של הדמות.
    "היא מאד אוהבת את בן זוגה, שרוצה שתתפקד כאמא במשרה מלאה לבנם, אבל היא גם אוהבת את עבודתה ורוצה להתקדם בה."
  5. מה יקרה לדמות במהלך העונה, מבלי להיכנס לעומק העלילה. 
    "במהלך העונה שני תסכן את מערכת היחסים עם איתי כשהיא תשקר לו לגבי עבודתה ותאלץ ללמוד לסמוך על אביה התמהוני."

טיפ הזהב:

בדף הדמויות של 'האנטומיה של גריי'שונדה ריימס, היוצרת, מתארת מה יש לכל דמות בלוקר. לדמות אחת יש לוקר מלא מאמרים, ספרים וכדורי ריטלין ואילו לדמות אחרת יש בלוקר נעלי עקב, דאודורנט וקונדומים. במקום הסברים ארוכים על תכונות אופי, אנחנו מבינים מיד, בצורה מעניינת, את ההבדל בין שתי הדמויות האלה ואת המאפיינים של כל אחת.
אז הטיפ הוא: למצוא אלמנט אחד (כמו הלוקר) שניתן יהיה להשתמש בו לכל הדמויות ודרכו להראות את אופיין וההבדלים ביניהן.

 טיפים מגניבים, מחשבות על תסריטאות ועדכונים חמים בדרך אליכם!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
× איך אפשר לעזור?
דילוג לתוכן