מתי כדאי לגשת לחברות הפקה ולגופי שידור?

אנתנו מסתובביםות עם רעיונות ממש טובים בראש ולא עושיםות איתם כלום. המחשבה שאולי אם מישהו "ידלק" על הרעיון שלנו ויקרה ממנו משהו ונוכל למכור אותו בעולם וליהנות מהרווח היא מחשבה מפתה מאד. מפתה, אבל לא מדויקת.

לא כדאי להציג סרט/סדרה שנמצאים עדיין ב "שלב הרעיון". ב"שלב הרעיון" אני מתכוונת לרעיונות שהדמויות בהם כלליות מידי, סיפורים עם התחלה חזקה אבל עלילה חסרה,  או רעיון מדליק שאין בו "בשר" ועוד.

מהן הבעיות בהצגת רעיון לא מפותח?

  • קודם כל, על רעיון אין זכויות יוצרים. לכולםן יש רעיונות מעולים, אבל עד שאנחנו לא נפתח אותם הם לא שלנו ולכן אין לנו מה לבוא ולהציג אותם. כשסיפרתי פעם למפיקה את הרעיון הלא מפותח שלי, היא אמרה שהם 'בדיוק עובדים על משהו כזה'. אני מאמינה למפיקה הזו, אני לא מכירה אף מפיק/ה שגונב/ת בתעשייה, אבל גם אם היה לי ספק, לכו תוכיחו. אם הרעיון שלי היה מגובה במסמך מפותח יותר, היה הרבה יותר קל לבדוק.
  • בשלב הרעיון, כשדברים עוד לא לגמרי ברורים, הרבה יותר קל לשנות. כל מפיק/ה יתנו פידבק אחר ויזרקו רעיונות ע"פ טעמם וככותבים אנחנו עלולים ללכת לאיבוד, או לאבד את מה שרצינו להגיד.
  • ככל שיותר א.נשים יהיו מעורבים בשלב הפיתוח, כך יראו עצמםן כיוצריםות שלו, אז שימו לב את מי משתפים ובמה.

מה עושיםות?

מפתחיםות את הרעיון: הכירו את הדמויות שלכםן, עבדו עם מבנה התסריט, העזרו בעזרה מקצועית/קורסים. נכון, לעיתים נדירות תמצאו מי שיממן אתכםן בשלב זה. וכן, צריך לעשות את זה תוך כדי עבודה, ילדים, לימודים, מחויבויות. זה קשה אבל אפשרי. תמיד מעצבנת אותי הדוגמא של ג'יי קיי רולינג שכתבה את הארי פוטר בבתי קפה, אחרי שהרדימה את הבן שלה בטיול בעגלה, אז אני לא אתן את הדוגמה הזו. 😉

עד כמה כדאי לפתח? כתבתי על זה באריכות כאן, אבל כדאי שיהיה לכםן סינופסיס שיווקי (עמוד) + סינופסיס מורחב/ מהלך עלילתי (עד 5 עמודים). זה הבסיס.  ממש לא צריך ולא כדאי לפצח את כל הסדרה ולבוא עם 8 פרקים כתובים. זה בסדר גמור להיות בתהליך של פיתוח, זו המטרה – ועם זאת, מהצד השני רוצים לראות שאתםן יודעיםות על מה אתםן מדבריםות.

אין דבר אטרקטיבי יותר לחברות הפקה מלראות יוצר/ת שחי/ה את העולם והדמויות שיצר/ה.

לסיכום –

  • ככל שתפתחו את הרעיון, תהיו לו צורה, עולם ושפה ברורים. הרבה יותר קל להתרשם, להבין את הרעיון, ולהתאהב בו.
  • פיתוח הרעיון, ובמיוחד תסריט כתוב, יצביע על היכולות שלכם. לאף אחד אין עודף כסף להשקעה, אז כשמשקיעים במישהי/ו כדאי מאד להיות בטוחים ביכולות שלו/ה.
  • ככל שתפתחו את הרעיון זה יצביע על מקצועיות והבנה גם של צרכים עלילתיים וגם של צרכים הפקתיים. קל יותר לעבוד עם מישהו כזה.
  • ככל שתגיעו עם רעיון מפותח יותר, כך יהיה קשה יותר לבלבל אתכםן. בהחלט אפשר לשנות, לעבוד עם עורך/ת תסריט, לשפר ולדייק, ועדיין יחלקו אתכם לא מעט אנשים את הקרדיט, אבל יהיה לכם הרבה יותר קל לשמור על המקום שלכםן ועל מה שרציתםן להגיד.

כמובן שתמיד יש סיפורי סינדרלה, ואיזה כיף למי שזה קורה לו, אבל לכל שאר תושבי הממלכה יש מלא עבודה על הראש.

 טיפים מגניבים, מחשבות על תסריטאות ועדכונים חמים בדרך אליכם!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply

 טיפים מגניבים, מחשבות על תסריטאות ועדכונים חמים בדרך אליכם!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
דילוג לתוכן