למי מגישים מה? עושיםות סדר בהגשות לקרנות, לחברות הפקה, לגופי השידור ולקולות הקוראים.

למרות שזו השאלה הכי נפוצה אבר, אני שמחה שאתם שוב שואלים אותי:"למי מגישים?" ו"מה מגישים?".
קודם כל, זה עוד סימן להתעוררות של התעשייה, כי סוף סוף יש לאן להגיש, ושנית, זה אומר שבשנה הקשה הזו כתבתםן, פיתחתםן ויצרתםן. כל הכבוד,
באמת שמגיע לכםן סיכום. אז קדימה:

1. סרטים

המימון העיקרי של סרטים, קצרים וארוכים, מגיע מקרנות הקולנוע. יש חמש קרנות רלוונטיות:
קרן גשר לקולנוע רב תרבותי
המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים
הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה
קרן הקולנוע הישראלי
קרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות תל אביב

לכל קרן יש את המועדים שלה להגשת בקשות לתמיכה, שמתפרסמים באתרים שלהן. אני משתדלת לפרסם אצלי בניוזלטרים, בדף הפייסבוק או בקבוצה על המועדים, כשאלו נפתחים. בכל קרן יש לקטוריםות שקוראיםות את ההצעות ולפי הדירוג שלהםן נקבע אלו פרויקטים יקבלו תמיכה.

יש שני סוגים של הגשות:

א. בקשה לתמיכה בפיתוח

זו בקשה שמטרתה לקבל מימון לפיתוח רעיון לסרט. אפשר להגיש בקשה באופן עצמאי, אין צורך בחברת הפקה שתגיש ביחד איתכםן.
מה צריך להגיש?
הנה דוגמא של מה שצריך להגיש במסלול פיתוח בקרן הקולנוע הישראלי (מסלול שפתוח כרגע):

1. פרטים מלאים של המגיש/ה והיוצרים כמופיע במודול ההגשה. (*דוגמא שנמצאת באתר)
2. תמצית הרעיון – עד 30 מילים
3. סינופסיס – עד 300 מילים
4. הצהרת כוונות (לא חובה) – עד 300 מילים. 
כאן ניתן להוסיף, רק אם רוצים, מידע נוסף שיכול לסייע ללקטור/ית – החזון הקולנועי, המקור ממנו נשאב הרעיון לתסריט, העולם, הרקע וכדומה.
5. סינופסיס מורחב – 4-6 עמודים – pdf, רווח בודד, פונט 14. חובה למספר את העמודים. ניתן לחלק לסצנות אך אין חובה לעשות כן.
הסינופסיס המורחב הוא תיאור העלילה המרכזית של הסרט ועלילות המשנה המשולבות בה, פריסה של השתלשלות העלילה מתחילתה ועד סופה, תוך תיאור העולם בתוכו מתקיים הסיפור, הדמויות המניעות אותו והמהלך שהן עוברות. 
הסינופסיס המורחב ייכתב תוך שימת לב לסוגה (ז'אנר) של הסרט.
6. תיאור דמויות במודול ההגשה – שורה לדמות.
7. במילוי ההגשה מצהיר/ה המגיש/ה כי בידיו הזכויות להגשת הפרויקט לכתיבת תסריט מלא ולהפקת סרט עפ"י התסריט ועשיית שימוש מסחרי בו.

ב. בקשה לתמיכה בהפקה

זו בקשה שמטרתה לקבל מימון להפקת סרט. את הבקשה הזו חייבים להגיש יחד עם חברת הפקה וכאן צריך להגיש את התסריט המלא.
הנה דוגמא של מה שצריך להגיש בפרויקט הקולנוע של קרן רבינוביץ' (גם המסלול הזה פתוח כרגע):

1. טופס בקשה מקוון, הכולל תקציר בן 50-100 מילים של הסרט.
2. תקציר בן 300-500 מילים, המתאר את המהלך העלילתי של הסרט.
3. הצהרת כוונות היוצר/ים (300-500 מילים).
4. תסריט מפורט ומלא של הסרט המוצע.
5. תקציב הפקה מפורט ו/או טופ-שיט מפורט לתקציב (*למילוי ע"י חברת הפקה)
6. קורות חיים (מפורטים) של הבמאי/ת, המפיק/ה והתסריטאי/ת (מאוחדים בקובץ אחד)
7. לבקשות בתחום האנימציה יש לצרף סקיצות וחומרים גרפיים.
8. לבחירת המגיש, חומרים מצולמים (סצנה, טריילר, סרט קודם וכיוצ"ב), אם ישנם. חומרים לצפייה יתקבלו בקישור בודד לאתרי YouTube או Vimeo בלבד; האחריות לזמינות הלינק לאורך תקופת קריאת הבקשות היא בידי המגיש. אין חובת הגשה בסעיף זה.
9. הצהרה על זכויות בפרוייקט.
10. פירוט מקורות מימון קיימים ומתוכננים. (*למילוי ע"י חברת הפקה)
11. הצהרה על הגשות קודמות של התסריט המוצע (לא יותר משתי הגשות קודמות)
.

הערות חשובות
*** בקשות לתמיכה, גם במסלול פיתוח וגם במסלול הפקה הן אנונימיות ונשלחות לקריאת הלקטורים ללא שם היוצריםות.
*** חשוב מאד להקפיד למלא אחרי ההוראות של הקרן אחת לאחת, חבל שבגלל טעות או טקסט ארוך מדי הבקשה שלכםן תפסל.
*** לכל קרן יש מענה במייל לשאלות.
*** כשהקרן שולחת תשובות צריך לוודא שיחד עם התשובה קיבלתםן גם את חוות הדעת של הלקטורים. אם לא קיבלתםן, תעמדו על זה, זו זכותכםן.

2. סדרות

כאן הסיפור קצת אחר. אם יש לכםן רעיון לסדרה יש כמה גופים שניתן לפנות אליהם באופן יזום:

א. חברות הפקה 

אם תצליחו להלהיב חברת הפקה על הרעיון שלכםן, חברת ההפקה היא שתפנה לגופי השידור ותנסה לעניינן אותם בסדרה שלכםן. חברת ההפקה היא זו שמקשרת בין היוצריםות לגופי השידור וגם, ברגע שהיא מקבלת אור ירוק ותקציב, היא זו שמפיקה בפועל את הפרויקט.

ב. גופי שידור

ניתן לפנות ישירות לגופי שידור. בכל גוף שידור (רשת, קשת, יס, הוט וכו') יש מחלקת דרמה ובעיקרון אפשר ליצור איתם קשר ישיר. עם זאת, אם תגישו את הרעיון שלכםן לגוף שידור ותקבלו סירוב, זו עלולה להיות בעיה, כי אין הרבה גופי שידור בארץ וזה מצמצם עבורכםן את האפשרויות.

מה מגישים לחברות הפקה וגופי שידור?
אין חוקים לגבי זה, אבל זו ההמלצה שלי:

1. סינופסיס שיווקי/וואן פייג'ר – מסמך שידליק את חברת ההפקה או גוף השידור על הפרויקט שלכםן, מסמך קצר של כעמוד.
2. הצהרת כוונות – פסקה קצרה על הקשר האישי שלכםן לפרויקט.
3. בשלב מאוחר יותר, אחרי שגילו עניין, כדאי שיהיו בידכםן עוד חומרים כמו:
מהלך עונתי (מסמך של כ 3-4 עמודים שמפרט את המהלך העונתי של הסדרה)
ואם יש פרק שכתוב מצוין – גם זו יכולה להיות דרך יעילה להראות את היכולות שלכםן בכתיבה ואת האופי והעולם של הסדרה.
אפשר וכדאי לצרף עבודות קודמות שהן רלוונטיות ושאתםן גאיםות בהן.

ג. יוצאת דופן: כאן 11

מכיוון שהוא גוף שידור ציבורי באתר כאן 11 מתפרסמים מכרזים לתכנים כמו סדרות טלוויזיה וסדרות רשת. בכל מכרז מפורט בדיוק מה צריך להגיש וזה משתנה ממכרז למכרז.

ד.קולות קוראים יעודיים

של מגוון גופים כמו עמותות, גופים כמו מפעל הפיס, או חברות הפקה מתפרסמים מפעם לפעם. בדרך כלל מחפשים פרויקטים ספציפיים, לרוב סדרות או סרטים קצרים.
צריך לשים עין ולא לפספס!

הערות חשובות
***למכרזים ולקולות הקוראים צריך להגיש בדיוק מה שמבקשים במכרז/קול קורא. זה משתנה כל פעם.
*** גופי השידור וחברות ההפקה אינן מחויבות לתת שום דין וחשבון על ההחלטה אם לדחות או לקבל פרויקט זה או אחר. גופי השידור הם עצמאיים וחברות ההפקה הן פרטיות. מצד שני, תמיד שווה לבקש יפה:).

בהצלחה!
שיתוף ב facebook

 טיפים מגניבים, מחשבות על תסריטאות ועדכונים חמים בדרך אליכם!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply

 טיפים מגניבים, מחשבות על תסריטאות ועדכונים חמים בדרך אליכם!

לא לדאוג, מדובר בלא יותר מפעם בשבוע וגם תמיד ניתן להסיר את עצמך מרשימת התפוצה. כדאי גם לבדוק אם בטעות זה מגיע אליך לתיבת "קידום מכירות"/"ספאם". 
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply