השבוע במפגש הקבוצתי האחרון של קורס התסריטאות שלי, רגע לפני שיוצאים לכתיבת פרויקט הגמר והפגישות האישיות, עלו שוב השאלות המוכרות:
– 'מי אני שאיזו חברת הפקה תשים אלי לב?'
– 'אין לי ניסיון.'
– 'איך אני בכלל יכול/ה להתחרות עם תסריטאיםות מוכרים?'
– 'אני לא מכיר/ה אף אחד בתעשייה.
אז החלטתי שעבר הרבה מדי זמן מאז שהסברתי לכםן מי אתםן:
אתםן יוצרי ויוצרות תוכן מקורי.
ותוכן הוא המלך. זה לא סתם משפט, זה נכון יותר מתמיד.
חברות ההפקה זקוקות ליוצרי תוכן מקורי. ללא תוכן מקורי אין להן זכות קיום.
נכון, אף אחד לא אמר שזה קל, אבל במקצוע הזה רק דבר אחד באמת משנה:
התוכן המקורי שלכםן.
אגב מקורי, הנה הפירוש שלי למילה הזו (וגם כמה טיפים)
איך תקבלו את היחס הראוי למעמדכםן?
- פשוט תעשו. ככל שתכתבו יותר תצברו יותר ניסיון ותשתפרו מקצועית.
- צרו קשרים. תגיעו לכנסים, מפגשים, ערבי פיצ'ינג, הרצאות. יש מלא, גם בלייב וגם בזום.
- השלימו פערים מקצועיים, למדו וקבלו עזרה מקצועית. גם המנוסים ביותר עושים את זה.
- תעזו. תעזו ליצור, תעזו לפנות לא.נשי מקצוע, תעזו לחלום. חיים פעם אחת פעם אחרונה שבדקתי.
- תסתכלו על זה כהרפתקה. הזדמנות ללמוד משהו על עצמכםן, להתבטא. במקום לחשוב על זה כמשימה בלתי אפשרית, תאמרו לעצמכם: "מה הכי גרוע שיכול לקרות?".
תקבלו 'לא'? been there, done that וזו לא תהיה הפעם האחרונה.
אז מלכי ומלכות תוכן מקורי יקרים ויקרות,
זקפו גב. ויאללה.